вівторок, 7 грудня 2021 р.

7 грудня. День української хустки. Катерина Білокур

 7 грудня народилась Катерина Білокур (7.12.1900- 10.06.1961) — українська художниця, майстер народного декоративного живопису.

Точна дата народження невідома. Дослідники називають дату 7 грудня (день Святої Великомучениці Катерини).
Про свої перші кроки у мистецтві Катерина Білокур згадувала:
Украла у матері кусочок білого полотна та взяла вуглину… І я намалюю з одного боку полотнини що-небудь, надивлюсь-намилуюсь, переверну на другий бік – і там те саме. А тоді виперу той кусочок полотна – і знов малюю… А одного разу… намалювала не краєвид, а якихось видуманих птиць… Мені було радісно на душі від того, що я таке зуміла видумати! І дивилась на той малюнок, і сміялась, як божевільна… От мене на цьому вчинку і поймали батько та мати. Малюнок мій зірвали і кинули в піч… «Що ти, скажена, робиш? Та, не дай Бог, чужі люди тебе побачать на такому вчинку? То тебе ж тоді ніякий біс і сватати не буде!..» Але куди я не йду, що я не роблю, а те, що я надумала малювати, – слідом за мною…

Обідно мені на природу, що так жорстоко зі мною обійшлася, наділивши мене такою великою любов’ю до того святого малювання, а тоді відібрала всі можливості, щоб я творила тую чудовую працю во всю шир мого таланту!

7 грудня в усьому світі святкують День української хустки. Хустка для українського народу завжди була прикрасою, яка зберігає в собі народні традиції.

Хустка- це оберіг жінки, тому що з давнини вважається, що вона оберігає жінок від усього злого,від лиха та хвороб.
Як-то гарно усе гарно
Бог у небі склав
Що й мені і мамі
Він хустину дав.
Хустиночко, хустиночко,
Мережана, шита
Від сьогодні обіцяю
Я тебе носити.
Мов берегиня вроди, хустка
Здавна у нашій стороні.
На ній і гроно, і пелюстка,
І небо, й радуга на ній.
Українці в захваті від краси українських хустин, від орнаментів та візерунків, якими вони прикрашені.
ХУСТИНА ДЛЯ ЖІНКИ ЗАВЖДИ АКТУАЛЬНА.
Одягнеш хустину і ти - справжня жінка ,
Бо ти з України і ти - українка,
А наша хустина - жіноча прикраса,
Із роду до роду, не втрачена часом.
Це витвір людини, це символ народу
І хустка барвиста не вийде із моди.
З чим можна зрівняти квітчасту хустину?
Хіба є щось краще її на заміну?
У ній і традиції, в ній і культура,
Хустки є для свята і є для зажури,
Хустина, як пісня, легка і крилата,
Як мамина ласка, як батьківська хата.
В ній осінь чарівна, в ній лагідне літо
В ній квіти найкращі в своїм розмаїтті.
Хустина , як вітер приємний, весняний,
І тепла та ніжна, як руки у мами.
У нас вишиванки, хустина, калина
Це символи й гордість, краса України.
У них вкарбувалась любов до Вітчизни,
З появи на світ... і до самої тризни...
Це символ прихильності, символ прощання,
Це символ скорботи і вічне кохання,
Хустки українські - найкращі у світі,
Тож як же ми можемо їх не любити?
І мода на хустку у нас не зникає,
Її кожна жінка на себе вдягає.
В сучасному стилі і гарно й звабливо,
Завжди неповторно та дуже красиво.
Хтось носить хустику у будні , хтось в свято ,
Хтось скромну, просту. Ну, а хтось і багату ....
Хустина для жінки завжди актуальна,
А жінки в ній мила, приваблива, гарна.
І магію вічності в собі тримає ,
І , як оберіг ю, від біди захищає .
Таємність жіночу ховає хустина,
І жінка у ній- дивовижно вродлива.
І де б не були ви, в якім кінці світу,
Отож не цурайтесь хустину носити.
Садок в ній чарівний у листі, у квітах,
І жінка в хустині прекрасна, як літо.
І знайте дівчата, в хустині жіночість,
Чаруйте коханих, хай бачать їх очі,
Що ви їхні панни , таких більш немає,
Як в нас, в Україні, чарівних і гарних.
Тамара Франчук-Шандрук.
#Українська_хустка

Немає коментарів:

Дописати коментар