https://www.facebook.com/MarynaPrystinska/photos/a.2532319986786883/4850630161622509/ - рекомендації М.Пристінської
Коротко про головне:
- 10-12 років - вік, коли активно розвивається 3 блок мозку, який відповідає за довільну саморегуляцію, контроль, програмування та аналіз. До цього віку вже мають бути достатньо зрілими - 1 блок (мимовільна саморегуляція, активація мозку та відчуття безпеки) та 2 блок (обробка інформації від органів чуття, автоматизація навичок, обробка та зберігання інформації).
"Мозок дитини має дозріти до кожної конкретної функції, відповідні нервові шляхи мають сформуватись, відбудуватись, запрацювати." (А. Курпатов)
- Це вік, коли все ще найбільше задоволення діти отримують від практичної діяльності, що передбачає тактильні відчуття та рухи тілом (тім'яна доля кори головного мозку найбільш зріла), а також від красивих картинок (потилична доля кори). Це те, що важливо розуміти педагогам, коли готуються до уроку і думають про мотивацію та увагу.
- 10-12 років - вік, коли максимального розвитку потребує вища психічна функція - мислення. Провідна діяльність цого віку - навчально-пізнавальна. Відповідно, на уроках мають бути стратегії розвитку критичного мислення, завдання на аналіз, узагальнення та порівняння. Ці діти вже дуже багато чули і знають, тому вчителю важливо добирати такі теми, які запалять вогник у очах (пригоди, подорожі, сучасні наукові відкриття та лідери думок, сучасні письменники/письменниці та блогери/блогерки, перемоги спорстменів, таємниці природи, комп'ютерні ігри, тренди соцмереж тощо і... увага! тема збереження планети! (діти покоління альфа хочуть бути супергероями, що рятують світ!). Всі "нудні" теми з мови, математики та інших предметів "зайдуть" тільки через канал, який ви "увімкнете" цікавою цьому поколінню темою.
- Ці діти вже дуже хочуть бути дорослими і самостійними, тому супер важливо, щоб у них був вибір (звичайно, у заданих дорослими межах-правилах) та закріплена відповідальність (з чітко визначеними критеріями та очікуваними результатами). Вони мають знати, що будуть вивчати, для чого це вивчати і чітко розуміти відповідь на питання: "як я зрозумію, що я це вже вивчив?"
- Вони люблять обговорення в невеликих групах однолітків, можуть розуміти інші точки зору та бути критичними. В школі має бути робота в групах (з чіткими правилами та інструкціями), фасилітована дискусія, час на обговорення відчуттів і потреб.
- Вони вже починають насолоджуватись гумором, жартують, розуміють сарказм. Веселі уроки та "обережні" жарти також мають бути.
І у кожної дитини має бути щодня достатньо часу на побути з собою, адже це прекрасний вік мрійників і мрійниць (вони не вітають у хмарах і не прокрастинують, вони справді навчаються МРІЯТИ про своє майбутнє життя з опорою на реальність).
Більше у виступі, який триває 1 год, та в матеріалах (лінки в коментарях).
Лайфхаки від тренерів НУШ - https://youtu.be/ZXxnnATve3A?t=8040
1) з 48хв - 1.26. - БЗ у 1 кдасі. 2) Виступ починається на 2 год 14 сек -3.19 - М.Пристінська. 5 кл. 3) 3.20 - логопед
Немає коментарів:
Дописати коментар