Про користь ЕМОЦІЙНОГО інтелекту
Сьогодні багато вчених підтверджують, що ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ відіграє в успішності та загальному благополуччі людини більшу роль, ніж IQ. Розвивати емоційний інтелект краще і легше в дитинстві, та батьки можуть допомогти в цьому своїм дітям.
Емоційний інтелект і емоційність – це не одне і те ж. Висока емоційність – це бурхлива реакція людини на навколишній світ. Емоційна людина, наприклад, буде жестикулювати і зітхати під час перегляду цікавого фільму. Але це не буде говорити про її розвинений емоційний інтелект.
Емоційним інтелектом володіє людина, яка вміє:
- розуміти і сприймати власні емоції;
- керувати своєю поведінкою під час тих чи інших емоцій;
- розуміти, які емоції відчувають інші люди;
- використовувати знання про свої та чужі емоції для міжособистісного спілкування.
Сучасні психологи вважають, що люди з розвиненим емоційним інтелектом стають хорошими командними гравцями, лідерами. Вони вміють вести переговори і домагатися свого, при цьому залишаючи про себе приємне враження. Професійні знання, звичайно ж, теж потрібні людині для особистісного та кар’єрного зростання. Але емоційного інтелекту ми навчаємося з найбільш раннього віку, причому несвідомо. Тому батькам варто задуматися про майбутнє дітей і допомогти їм розібратися в багатогранному світі почуттів.
Намагайтеся зрозуміти, яку емоцію відчуває дитина. Пам’ятайте, що у дитини не такий багатий словниковий запас і життєвий досвід. Вона може просто не розуміти, що саме ЇЇ засмучує. Тому питання: «Що трапилося?», може залишитися без відповіді. Краще зрозуміти суть навідними питаннями: «Ти не сильно втомився?», «Я бачу, що тобі погано, може, тебе образив однокласник?». Вислухайте відповідь дитини і допоможіть їй описати словами свої почуття.
Метафоричні картки-ситуації для дітей "Світ емоцій та почуттів" унікальний інструмент, який допоможе у діагностиці та розвитку емоційного інтелекту. Їх можна виготовити разом із дитиною (намалювати обличчя людини чи смайлики) .
Особливість карток полягає в тому, що герої зображені на малюнках без облич. Ідея в тому, що кожна дитина сприймає ситуацію через призму своїх почуттів і присвоює героям ті емоційні стани, які вважає за потрібне. Така гра налаштовує дитину на відкритість.
Методика призначена для роботи з дітьми дошкільного, шкільного та підліткового віку.
Матеріал: ламінований картон. Розмір карток: 13х9 см. В комплекті: стимульний матеріал, який складається з 45 карток та інструкція.
Умовно картки можна поділити на:
1. Картки-емоції (6 базових емоцій – радість, злість, страх, здивування, відраза, сум)
2. Картки-ситуації, які дають можливість дослідити:
- системи стосунків з батьками, сиблінгами, вчителями та однокласниками, друзями, значимими і незначимими дорослими;
- мотиваційну сферу та сферу задоволених потреб;
- наявність психологічної травматизації, зокрема пов’язаної із сексуальним насиллям;
- рівень обізнаності та готовності діяти в небезпечних ситуаціях;
- ставлення до суспільних норм і правил.
3. Пуста картка, на якій нічого не зображено. За бажанням, дитина або психолог можуть домалювати фломастером на ній емоцію, почуття чи ситуацію, яких немає в наборі. Потім її легко можна витерти вологою серветкою.
Процедура: перед дитиною викладають по черзі картки та ставлять ряд запитань, які описані в інструкції.
Автор: дипломований психолог, сертифікований дитячий практичний психолог в галузі гештальт-терапії в напрямку роботи з дітьми та їхніми батьками, Луньова Анна Олексіївна.
Подробнее: https://toysdytpsyholog.prom.ua/p1307712010-metaforichni-karti-dlya.html?fbclid=IwAR33r6pCLCVh4Yu9iON9TDVB4R_VKD7FH2DawUqd8qZ1EZ5r3tCnmP1lqik
Немає коментарів:
Дописати коментар